Temel Tanımlar
Reklam dünyasında kullanılan en temel tanımları bilmek, hem operasyon ekibi ile hem de teknik ekipler ile iletişim esnasında aynı dili konuşmanıza yardımcı olacaktır.
Ad Unit
Ad Unit, bir mobil uygulama içerisinde veya web sitenizde reklam göstermek için kullanılan alanlardır.
Aşağıdaki örnekte görünen, mavi kare içerisinde işaretlenmiş her bir alan ayrı bir ad unit'tir. Her Ad Unit'in kendine ait tekil bir adı ve id'si vardır. Bu bilgileri Mlink ile çalışmaya başlamadan önce AdOps ekibinizden talep edebilirsiniz.
Impression
Impression, bir kullanıcının bir reklamı gördüğünde/ görüntülediğinde ölçülen bir metriktir.
Her bir reklam sayfaya her yüklendiğinde mutlaka sayımı yapılır. Bu sayım her bir reklam görünlenmesi bazında ayrı ayrı yapılması önemlidir. Örneğin aynı sayfada iki farklı markanın 2 reklamı varsa her iki reklam için de ayrı ayrı sayım yapılır. Hatta düşük olasılık olsa bile aynı kullanıcı aynı anda aynı sayfada aynı reklam iki farklı alanda görebilir. Bu durumda yine her bir reklam için ayrı sayım yapılır ve 2 olarak sayılır.
Click
Click, bir kullanıcının bir reklamı gördükten sonra o reklama tıklaması veya dokunması anlamına gelir.